A divatszemüveg előnyei az öltözködésben

Habár már évek óta dolgozom a divatszakmában, a divatszemüvegek felemelkedése a hétköznapi divatban még engem is meglepett. Azelőtt az ember nem is gondolta volna kisgyerekként, mikor még akár csúfolták is pápaszemesnek a többiek, hogy egyszer majd az egyik legtrendibb kiegészítő lesz. Habár azt mondják, a divat kiszámíthatatlan és sokszor a logika teljes hiányát mutatja. Egy kicsit én is így éreztem, amikor először hallottam a divatszemüvegekről. Általában már nem lepődök meg semmin, hiszen több éves tapasztalatom van a szakmában, azonban ez a hír személyesen is érintett, és igen furcsa volt számomra. Persze a napszemüvegek divatja töretlen az elmúlt néhány évtizedben, kezdve egészen a pilótáktól kikerült daraboktól a mai mindenféle formáig, azonban a szemüvegek sosem voltak annyira előtérben divat szempontjából. Elvégre, ez inkább használati eszköz, mint egy divatkiegészítő. Aztán a divatcégek is észbe kaptak: miért ne lehetne mindkettő?

divatszemüveg2_2

A divatszemüvegek felemelkedésének oka

Egyik okként mindenképpen a divatszakma rugalmasságát szeretném említeni. Egy idő után már nem nagyon tudunk mit kitalálni az öltözködés területén. Csipke, bolyhok, övek, fűző, színek, minták… Mindig azt érzi az átlagember, hogy egy idő után már nem lehet újat kitalálni. Aztán persze jöttek az ülepes nadrágok, szakadt farmerok, crop topok a legújabb divat szerint. De nem elegendő az egyszerű felső-alsó ruhák kiegészítőinél maradni, mert egy idő után az ember nem érzi extrémnek a legújabb táskát sem, és nem lesz szüksége egy újabb karkötőre vagy nyakláncra (bár ezt az állítást én tudnám cáfolni azért). A lényeg, hogy az ember ránézett a másikra, és maradt egy érintetlen terület sok évig, amivel senki nem foglalkozott, mert kívül esett a divatéleten.

A hétköznapi életben azonban megindult egy komoly változás, ahogy bejöttek a számítástechnikai eszközök a mindennapokba. Eleinte csak munkára használtuk, aztán szépen lassan átvette gyakorlatilag az egész szórakoztatóipart is. Most számítógép előtt dolgozunk, itt töltjük a szabadidőnket a barátainkkal, akár a világ másik feléről is, nézünk sorozatokat és filmeket, és persze a gamerek világa is napról napra hatalmasabb lesz. Egy olyan vizuális kultúra alakult ki, ahol egyre több ember került a szemüveghordás kényszerébe, ha lehet így fogalmazni. Ez tulajdonképpen azt jelenti, hogy évről évre egyre nagyobb azoknak a száma, akiknek romlik a szeme. Ennek több oka is van, a régi villódzó képernyő, az egyre több koncentrálás a vizuális ingerekre, a kevés pislogás, a kékfény. Mindezek összességében egy olyan világot hoztak létre, ahol a szemüvegességet már nem szabad figyelmen kívül hagynia a divatvilágnak sem, és mi is bátran válogathatunk a termékek széles választékából az interneten.

A divatszemüveg a gyakorlatban

A divatszemüveg először, mint minden, a kifutón és az újságokban jelent meg. Természetesen ennek nagy köze van ahhoz is, hogy manapság egyre több a reklám, egyre szerteágazóbb divatfotókat kell készíteni az embernek. Aztán valahogy megtörtént a váltás, mint mindig. Hiszen az ember olyan akar lenni, mint a címlapokon, a reklámokban látott emberek, és így könnyen utat tör magának minden kiegészítő és divattermék a mindennapokba is. A nagyobb márkák gyorsan észbe kapnak, és gyártanak a legújabb kollekció részeként termékeket, így születtek meg a nagy neves márkák első divatszemüvegjei, amelyeknek az ára igen borsos ugyan, de a hatásért megéri őket viselni. A nagy márkákat természetesen követik a tömeggyártók, és máris az egész világon elterjedt divatkellékről beszélhetünk.

divatszemüveg2_1

A kérdés talán felmerülhet: sokan hordanak divatszemüveget? A választ azonban nem lehet egyszerűen megmondani, hiszen ezek a darabok semmiben nem különböznek a dioptriás társaiktól, amíg fel nem vesszük őket, és nem javítanak a látáson. Talán el lehet kapni néhány darabot az utcán persze, hogyha ismerjük a márkákat, néhány nem is gyárt rendes keretet, csak divatkiegészítőket. Éppen ezért, nem tudhatjuk meg csak az eladások alapján, hogy mennyire lehet nagy keletje ennek az újdonsült divatnak, azonban a tömeggyártás miatt ezt is igen nehéz lenne nyomon követni, mondhatni lehetetlen feladat megbecsülni a piac mértékét, persze azért próbálkozni szabad, viszont szerintem az olvasóimat nem is ez érdekli igazán, hanem a következő téma.

Melyek a divatszemüveg trendek 2021-ben?

A legtrendibb darabok megtalálásához az eOptika oldalát tudom ajánlani, ahol népszerűség szerint is szűrhetünk a termékekre, és így kaphatunk egy kicsit szélesebb képet arról, mit hordanak mások. Persze figyelnünk kell a pénztárcánkra is, azonban ha már megvan a népszerű keret, onnantól kezdve már csak egy hasonlót kell találnunk, hogyha nem szeretnénk akkora összeget szánni az új kiegészítő kipróbálására. Hogyha ennél bővebb tájékoztatást szeretne valaki, annak belinkeltem egy cikket is, hogy melyek a legtrendibb keretek 2021-ben, csak hogy biztosra menjen az ember. Nem kell attól félni, hogy jövőre teljesen más kialakítások jönnek a divatba. Mivel a szemüvegesek általában 5+ évente cserélnek csak keretet, így ezen lassan változó iparág, amelynek egy kis segítséggel mi is végre a részei lehetünk.